Je hebt tuinmeubelen bij ons besteld en je krijgt ze binnenkort thuis geleverd. Dan zijn er een aantal dingen waar je op moet letten en moet controleren:
De leveringsdatum en het leveringsadres
De datum waarop je je tuinmeubel(s) wil laten thuisbezorgen, bepaal je in (overleg met onze adviseurs) als je je bestelling aankoopt online of in de showroom. We leveren de meubelen standaard tot aan de eerste drempel op de begane grond.
Wil je je bestelling op een andere datum of een ander adres geleverd krijgen? Dat kan. Maar laat dit dan uiterlijk 10 dagen voor de geplande bezorgdatum weten aan de showroom of onze online tuinmeubelspecialisten. Als je dat niet tijdig doet, gaat de levering door zoals voorzien.
Heb je je bestelling niet in ontvangst kunnen nemen op de afgesproken datum? Maak dan een nieuwe afspraak in de showroom of via onze online tuinmeubelspecialisten. Hier zijn wel extra kosten aangebonden.
Controleer ook (samen met onze adviseur) of het bezorgadres correct op de bestelbon staat.
Het tijdstip van levering
Uiterlijk de dag vóór de levering stuurt onze transporteur je een SMS met het tijdsblok waarbinnen je de levering van je bestelling mag verwachten. Geef daarom bij jouw aankoop je gsm-/mobiele nummer door.
Onze logistieke afdeling plant alle leveringen zo efficiënt mogelijk in. We kunnen een opgegeven tijdsblok dan ook niet wijzigen.
Je bestelling kan pas geleverd worden na volledige betaling. Als je wil voorkomen dat je tijdelijke reservering en betaalde voorschot vervallen, betaal dan het restbedrag van je aankoop uiterlijk 2 weken voor de verwachte bezorgdatum van je meubelen. Dat kan zowel in de showroom als per overschrijving.
De levering
Wij streven er altijd naar om je bestelling soepel en zonder problemen te leveren. Er zijn daarvoor wel een paar dingen om bij stil te staan:
- Hou minstens 20m parkeerruimte voor je woning vrij. Bij je lokale politiekantoor kan je daarvoor de nodige verkeersborden aanvragen.
- Kijk of er op de dag van de levering in de straat geen evenementen of werkzaamheden gepland zijn waardoor onze chauffeur niet tot je woning kan komen.
- Het is afhankelijk van het soort levering wat de bezorgers doen en wat je zelf moet voorzien. Onze bezorgers doen bijvoorbeeld geen trappen, dus je moet je meubel(en) zelf, met hulp van wat extra mankracht, naar binnen en/of naar een hogere verdieping dragen - of een traplift voorzien. Ook is het afhankelijk van de levering of je het verpakkingsmateriaal terug kan meegegeven aan de chauffeur.
- Dit alles verschilt per levering en per leverdienst. Je leest er hier meer over.
Exterioo is niet verantwoordelijk voor eventuele ongevallen en/of schade aan eigendommen van anderen bij het lossen van de goederen.
De controle van de levering
Als je bestelling geleverd wordt, teken je voor ontvangst, vrij van zichtbare schade. Is er toch zichtbare schade (aan de verpakking), vermeld dit dan op de (elektronische) pakbon. Zie je pas bij het uitpakken van de meubelen beschadigingen? Meld dit binnen 2 maanden na levering via onze Customer Service. Geef een duidelijke en gedetailleerde beschrijving van de vastgestelde schade en maak er als het kan foto’s van. Wij zorgen dan voor een snelle afhandeling.